2019.09.15.

Országos Urbanisztikai Konferencia 2019 Szekciók és Absztrakt leadás határideje

Az absztraktok benyújtásának határideje: 2019. szeptember 15.
Részletek »
2019.09.20. 14:00

Egyéni HILD JÁNOS-DÍJ 2019 javaslattételi határideje

Benyújtásának határideje 2019. szeptember 20. 12:00 óra
Részletek »
2019.09.20. 14:00

Köztérmegújítási Nívódíj 2019 pályázat leadási határidő

Beadási határidő: 2019. szeptember 20. 12:00 óra, munkanapokon 10.00 és 14.00 óra között a MUT Titkárságán (1094 Budapest, Liliom u. 48.).
Részletek »
2019.11.06. 09:00

XXV. Országos Urbanisztikai Konferencia

Városfejlődés és lakáspiac 2019
Részletek »

A Duna-part megújítási folyamata - Esemény beszámoló







„Megújult köztereink funkcióváltásával kapcsolatos tapasztalatok”
program keretében a MUT Környezetesztétika Tagozata 2019. június 4-i összejövetelén a budapesti  Duna-part megújítási folyamatával ismerkedhettek meg a (szép számban megjelent) érdeklődők.






Mártonffy Miklós, Budapest főépítésze
röviden felvázolta azokat a keretfeltételeket, amelyekben a Duna-part tervezése jelenleg folyik. Kiemelte, hogy mindkét projekt – a pesti oldal „Rak Park” és a budai oldal „Duna-Buda” projektje – azt a célt szolgálja, hogy a Dunát közelebb hozza a benne élők és az idelátogatók számára.  A megvalósítás tekintetében mindkét projekt szakaszolható, jól ütemezhető, lehetővé téve, hogy a megvalósulás racionálisan, átlátható költségkeretek között valósuljon meg.

A tervezést generáltervezői feladatként ellátó és szervező Korzó Tervezési Stúdió vezető tervezője, Grabner Balázs előadása ismertette a pesti Duna-part tervezési folyamatát és a még tervezés alatt álló budai Duna-part esetében, azt a pályázati anyagot, amellyel a területre kiírt pályázatot megnyerték.  A pesti oldal terve, három jól elkülönülő szakaszra bontható: a Margit-hídtól a Lánchídig tartó (a Széchenyi teret is magában foglaló) id. Antall Józsefről elnevezett rakpartot délről az Erzsébet hídig tartó Jane Haining rakpart, majd a Szabadság hídig tartó Belgrád rakpart követi. A különböző partfal-kiképzésű rakpartok – forgalomszervezés tekintetében átláthatóbb rendszerben – továbbra is lehetővé teszik a 2x1 sávban haladó közúti forgalmat. Zöldfelületeik az adottságoknak megfelelően különböző karakterisztikával kerültek tervezésre. A tervezett sétányok és kiteresedő zöldfelületek magas minőségi kivitelben tervezettek, és világvároshoz méltó tartózkodási helyekkel gazdagítják a fővárost.

A Buda-Duna projekt díjnyertes pályázatában igyekeztek a Dunával nem közvetlen, de látványkapcsolatban lévő tereket is a Duna-partot kísérő zöldfelületi-rendszer eddiginél szervesebb részévé tenni.

A tagozati ülésen résztvevők kérdései és hozzászólásai a szakaszolhatósággal, a műemléki és világörökségi helyszínek illeszkedési problémáival, illetve a főváros e területekkel szerves kapcsolatban lévő közeli területeinek fejlesztési elképzeléseivel foglalkoztak. A résztvevők reményüket fejezték ki, hogy a megvalósítás gondjai nem söprik el azokat a minőségi kvalitásokat, amelyek a megbízó és a tervező eredeti célja szerint jellemezték a Dunát kísérő projektek tervezési folyamatát.

Gerzánics Annamária

programfelelős