2019.02.20. 14:00

Cityregion Governance and Suburbanization - Konferencia Roger Keil professzorral

2019. február 20-án a kanadai York Egyetem (Toronto) széles körben elismert professzora, Roger Keil érkezik Magyarországra, hogy a szuburbanizáció hatásaival foglalkozó nemzetközi kutatási eredményeiről beszámoljon egy előadás, majd az azt követő workshop keretén belül.
Részletek »
2019.02.26. 13:30

MUT Megyei tervezés műhelymunka

A MUT február 26-án, kedden délután 14 órai kezdettel műhelymunkát hirdet a megyei területrendezési tervekről.
Részletek »
2019.03.07.

Safecity nemzetközi konferencia - A tudatos tér és környezetalakítás szerepe a bűnmegelőzésben

A konferencia két részben tárgyalja az építészeti bűnmegelőzés megközelítéseit és lehetőségeit. Az első napon rangos hazai és nemzetközi szakemberek előadásaiból nyernek tájékoztatást a résztvevők. Az előadások a biztonságos települések, a gyerekbarát városok és az egyetemi képzések és kutatások témakörök köré szerveződnek. A második napon interaktív, gyakorlatorientált workshopokon nyújtanak lehetőséget a szakmai témák és ismeretek elmélyítésére.
Részletek »

3. szekció: Mobilitás - avagy javítható-e a mai ember életminősége a közlekedés fejlesztésével?


Ebben a szekcióban Babós Gyula vezetésével azt járhatjuk körül, hogy a mobilitást – melynek egyik szereplője az ember maga – miért kell és érdemes komplex körben vizsgálni. Vajon az egyre stresszesebb mai ember életminősége miként javítható a közlekedési hálózatok (hardver) és az azok működését segítő rendszerek (szoftver) fejlesztésével?




Babós Gyula okleveles építőmérnök és városi forgalomtervezési szakmérnök, a Pro Urbe Kft. igazgatója a szekciót bemutató írásában először is felsorolja, milyen problémákkal néz szembe a ma embere: minden eddiginél kényelmesebb ugyan a létezése, mégis sokkal stresszesebb életet él, mint 20-30 évvel ezelőtt, mert keveset mozog, ülve utazik és dolgozik, rendszertelenül alszik, rendszertelenül és egészségtelenül étkezik; ezenkívül már otthonról is tud dolgozni, így a magánélet és a munka összefolyik. Okostelefonok rabja, aki állandó látszatkapcsolatban áll mindenkivel – és közben szépen elidegenedik. Mivel folyamatos időzavarban szenved, állandóan „rohannia kell”, amitől törvényszerűen frusztrálódik.

Provokatív állítások? Meglehet. Ugyanakkor mostanában számos cikk és tanulmány foglalkozik ezekkel a jelenségekkel.

Babós Gyula kérdése: Tudjuk-e javítani az életminőségünket a közlekedési hálózatok (a „hardver”) okosabb fejlesztésével, a hálózaton közlekedőket segítő rendszerek (a „szoftver”) technológiai képességének növelésével? És hogyan viszonyul mindehhez a közlekedő ember? Képes-e azonos ütemben reagálni – közlekedési szokásainak változásával – a technológiai fejlődés dinamikájára?